Da Sentrumskirken Bodø ble én menighet fikk de behov for en ny logo og visuell identitet som tydelig viser hvem de er.
I den nye logoen og visuelle identiteten spiller farger og former en viktig rolle for å fremheve det varme og vennlige i menigheten. Planten i logoen spiller på det bibelske bildet med menigheten som et tre og Gud som stammen. Rotmønsteret symboliserer røttene i både tradisjon og i lære, samt fellesskap, som er en viktig del av menigheten. De visuelle elementene er enkle å kombinere på ulike måter for å få et variert uttrykk, samtidig som de er lette å kjenne igjen.
For å tydeliggjøre hvem menigheten er laget vi en brosjyre som inneholder masse nyttig informasjon for både eksisterende medlemmer og nye besøkende. Brosjyren er designet i et hendig format som passer godt inn i både en bibel, lomme eller veske. Designet tar i bruk menighetens logo og visuelle identitet, og presenterer Sentrumskirken som en levende, varm menighet i sentrum av Bodø.
En fin og brukbar logo er vel og bra, men menighetens arbeidere må også kunne ta den i bruk på en verdig måte. Jeg laget også maler som enkelt kan brukes til å lage innlegg til sosiale medier, samt brevark og dokumentmal.
Er du interessert i en logo og visuell identitet for din menighet eller bedrift? Ta kontakt med meg!